Ketiak berlebihan Berpeluh - Cara Berhenti ketiak Berpeluh

Ketiak berlebihan Berpeluh - Cara Berhenti ketiak Berpeluh

Berpeluh adalah tidak dapat dielakkan dan fungsi penting dalam badan kita, tetapi ia boleh membuat anda berasa tidak selesa. Berpeluh ketiak berlebihan adalah suatu keadaan yang boleh menjadi sangat menjengkelkan dan tidak dapat dielakkan, tetapi ia adalah sangat mudah untuk merawat. Terdapat banyak cara untuk menyimpan di bawah berpeluh lengan di bawah kawalan. Berpeluh ketiak jika tidak boleh disebut sebagai hiperhidrosis. Berpeluh adalah fungsi normal badan, tetapi tidak dalam semua kes itu normal. Sesetengah orang mempunyai badan-badan yang menghasilkan jumlah abnormal berpeluh. Kebersihan yang tidak betul juga boleh menyebabkan masalah ini dalam beberapa kes. A bau ketiak yang kuat adalah satu lagi masalah yang datang dengan orang-orang yang berpeluh secara berterusan. Terdapat banyak cara untuk mengelakkan berpeluh ketiak. Berpeluh juga boleh mendorong dengan memakai pakaian yang ketat, yang menyebabkan berpeluh. Hal ini dapat dielakkan dengan memakai pakaian yang longgar.

Sutera dan kapas membolehkan peluh kering dengan lebih cepat. Mandi menggunakan sabun antibakteria akan membantu mengurangkan peluh di ketiak. Elakkan makanan pedas, kafein, bawang dan alkohol. Alkohol, kafein dan makanan pedas membuat anda berpeluh lebih. Meditasi telah terbukti benar-benar membantu. Meditasi mengekalkan suhu badan dan membantu anda berehat yang membolehkan badan anda untuk sejuk dan berpeluh kurang. Minum banyak air yang merendahkan suhu badan anda dan membolehkan anda berpeluh kurang. CertainDri atau Drysol adalah beberapa deodoran yang ditetapkan yang membantu anda mengurangkan berpeluh ketiak. Ini deodoran blok liang peluh dalam badan, yang berkesan boleh mengurangkan berpeluh.

Untuk mengurangkan tahap plumbum dan merkuri mengambil vitamin pelbagai dan vitamin B, ini berhenti berpeluh berlebihan. Minum secawan bijaksana teh setiap hari dan melihat jika masalah berpeluh anda akan berkurangan. Sapukan cuka cider kerana ia bertindak sebagai yang terbaik bau badan remover. Ketiak percuma Pengering akan membantu anda terhadap peluh ketiak berlebihan. Malah pakaian yang anda pakai perlu dibersihkan selepas memakai sekali. Menengah gangguan ketiak berpeluh berlebihan biasanya disebabkan oleh masalah kesihatan seperti kencing manis dan tiroid masalah. Jadi ia adalah baik untuk berunding dengan doktor untuk mengurangkan peluh disebabkan oleh keadaan perubatan itu. Walaupun berpeluh ketiak adalah semula jadi dan boleh meningkatkan suhu yang tinggi dan aktiviti fizikal yang kita lakukan, ketiak berpeluh berlebihan walaupun dalam keadaan cuaca dan normal keadaan sejuk boleh menyebabkan masalah yang menghina.

Mengawal berpeluh ketiak boleh menjadi masalah yang sangat mengecewakan, tetapi terdapat rawatan yang ada untuk membantu kita menghapuskan keadaan memalukan dari kehidupan seharian. Ramai orang pergi untuk rawatan semula jadi untuk menghapuskan peluh berlebihan. Terdapat beberapa sebab biasa yang boleh menyebabkan peluh berlebihan dan ini termasuk kebimbangan, tekanan, haba, aktiviti fizikal, dan juga makan makanan panas dan pedas. Kelenjar peluh di ketiak dan kelenjar peluh di bahagian-bahagian badan yang lain tidak sama kerana kelenjar ini berhampiran ketiak sering dikaitkan dengan bau badan. Peluh berlebihan walaupun keadaan tidak selesa boleh dicegah dan dikawal.

1 komentar:

  1. cari cara untuk menghilangkan bau badan dan ketiak dengan penggunaan produk hilangkan bau badan sepantas 3 saat..visit laman web saya www.lblegacy.weebly.com

    BalasHapus