Penyembuhan Herba Pergunungan

Penyembuhan Herba Pergunungan

Bunga-bunga, pokok dan tumbuhan di West Virginia, Tennessee dan bahagian Virginia mempunyai banyak untuk ditawarkan. Mereka yang indah, tetapi mereka juga menawarkan kegunaan lain. Tumbuh-tumbuhan tidak kekal jack-in-the-mimbar dan pokok-pokok seperti hazel sihir seperti yang biasa dijumpai di gunung ini.

Bee Balm: Seperti namanya menunjukkan, lebah suka tumbuhan ini. Ia juga berguna kepada manusia, sebagai makanan dan sebagai ubat herba. Makanan yang bijak, ia boleh digunakan sebagai herba periuk (seperti bayam dan sayur-sayuran yang lain). Dalam perubatan, ia boleh bertindak sebagai antiseptik, diuretik dan perangsang. Loya, gas dan sakit haid boleh membantu juga.

Jack-in-the-mimbar: Walaupun PubMed memberi amaran terhadap pernah meminum tumbuhan ini, persediaan khas akar telah digunakan untuk generasi orang asli Amerika. Masalah dengan tumbuhan adalah jumlah yang besar kalsium oxalate terdapat di dalamnya. Walau bagaimanapun, apabila kering selama enam bulan, tradisi menunjukkan ia boleh dimakan seperti kerepek kentang atau tanah dan digunakan seperti coco berperisa roti, bijirin dan mufin. Saya tidak mengesyorkan mencuba ini pada anda sendiri.

Sami Hood: Jangan pernah * * makan tumbuhan ini. Setengah daripada daun boleh membunuh anda dalam setengah jam. Nama lain adalah Aconite, dan ia boleh membawa maut.

Bunga Matahari: Sebahagian besar daripada kita sudah biasa dengan batang tinggi dan bunga daisylike besar tumbuhan ini, dan rasa benih adalah kegemaran ramai ... walaupun ia adalah lebih mudah untuk membeli mereka di pasaran daripada ia adalah untuk mengalahkan burung kepada tumbuhan. Walaupun ia merupakan item makanan yang sihat tasty..and, ia mempunyai beberapa kegunaan perubatan. Salah seorang daripada mereka adalah untuk aduan pernafasan seperti asma dan bronkitis.

Di China, batang yang digunakan untuk membuat kertas. Ahli-ahli sains mencari empulur berguna dalam makmal kerana sifat cahayanya. Oleh kerana jumlah yang besar air ia menarik, ia sering ditanam di tanah yang terlalu lembap untuk membantu kering ia keluar sedikit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar